Solvum
Fond & Försäkring AB

Söker du en erfaren och kompetent försäkringsförmedlare ?

Hantering av klagomål

Försäkringar

Det är viktigt att du som kund alltid är nöjd med oss på Solvum F&F AB och våra tjänster. Om du är missnöjd med hur någon av våra tjänster utförts skall du vända dig till vår klagomålsansvarige.

Vid ett klagomål är det viktigt att du snarast kontaktar oss och framför dina synpunkter. Klagomålsansvarig ansvarar för att bedömningarna görs enhetligt och att berättigade klagomål leder till rättelse. För det fall vi inte har möjlighet att besvara ett klagomål inom 14 dagar från att det togs emot, informeras klaganden om hur den fortsatta handläggningen av klagomålet kommer att ske. Om du inte skulle vara nöjd med det besked som du fått från klagomålsansvarige har du möjlighet att vända dig till allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat. Vid klagomål ber vi dig att inkomma med en skriftlig anmälan till nedan angiven adress:

Eventuella klagomål kring försäkringar skickas till

postadress


Investeringar

För mig är det viktigt att du som kund är nöjd. Om du av någon anledning inte är nöjd med någon produkt eller en tjänst är jag tacksam om du tar dig tid att kontakta mig, så att vi har möjlighet att reda ut vad som hänt. Klagomål lämnas givetvis kostnadsfritt.

Så här gör du för att lämna ett klagomål:

  1. Kontakta i första hand mig, din rådgivare, som har förmedlat produkten till dig.
  2. Om du efter svar från din första kontakt fortfarande inte är nöjd kan du kontakta Klagomålsansvarig där Solvum Fond och Försäkring har sitt tillstånd. Beskriv gärna skriftligt och så utförligt som möjligt, vad som hänt, vad du inte är nöjd med och vem du har haft kontakt med tidigare.

Skriv till oss via e-post eller vanlig post

postadress

Vi strävar efter att besvara ditt klagomål utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi mottagit det. Om svaret kräver längre handläggningstid kommer du att informeras om detta.

Om du efter svar från Klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till någon av följande instanser för rådgivning

Konsumentvägledning
Konsumentvägledare i din kommun

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, Sweden
Telefon 0200-22 58 00 (från utlandet: +46 8 22 58 00)
www.konsumenternas.se

Konsumentverket (KO) / Hallå konsument
Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad. Telefon 0771-42 33 00. www.konsumentverket.se
Hallå konsument, Box 48, 651 02 Karlstad. Telefon 0771-525 525. www.hallakonsument.se

Information


Sök